עו"ד נועם קוריס – על מורה לשחמט וארבעים שנות ניסיון

עו"ד נועם קוריס – על מורה לשחמט וארבעים שנות ניסיון

לפני בערך 30 שנה, הכרתי את המורה לשחמט מוטי שטיינברג שלימד ואימן קבוצות נוער בשחמט כבר אז. למען האמת מסתבר, שמוטי שטיינברג מלמד שחמט כבר 40 שנה ומי יודע כמה תלמידי שחמט כבר עברו תחת אימוניו, כמו מוחות ישראליים הפנימו את עקרונות השחמט בזכותו.

מחקרים בארה"ב גילו, שכאשר מוסיפים לילדי בית הספר חוג לשחמט, עולים ציוניהם בממוצע בצורה משמעותית, הרבה יותר מכל חוג אחר שמוסיפים למטלותיו של התלמיד, ובצורה ברורה ומוכחת כמעט לגבי כל קבוצת תלמידים שהיא.

השחמט אומר מוטי, "הוא זה שגורם לנו להתרגל לחשוב על התוצאות לפני הפעולה שאנו מבצעים" ומוסיף ש"אין כמו לאמן את הראש לחשוב כמה צעדים קדימה, זה תמיד כדאי".

לא מזמן, זכתה נערה ישראלית בתואר המכובד מאוד "אלופת אירופה לשחמט" אבל כנראה שהמאמנים זוכים לפחות חשיפה ופחות תשואות, מי יודע, אולי בצדק.

בכל מקרה, מוטי כבר לא ילד, הוא בן 65 בקרוב, מחצית היום הוא עוסק כמאבטח במוסדות שונים ואחרי יום שלם של אבטחה הוא מתפנה לאהבתו האמיתית, שיעורים פרטיים בשחמט בכל מרכז הארץ, הפעלת חוגים במתנ"סים השונים ואפילו אימון קבוצת אליצור חולון בשחמט לנערים, אשר בדיוק נודע שאף עלתה ליגה לאחר מאבקי טבלה קשים.

אין לי אלא להוריד את הכובע, שכן בלי קשר לקושי שבעבודה במשרה כפולה, הרי שלאחר אימון שחמט של ארבעים שנה אין בכלל ספק, שמוטי שטיינברג המורה לשחמט עושה באמת את מה שהוא אוהב, ובתור מאמן שחמט גם מצליח בכך לא מעט.

אם גם עבורכם הגיע הזמן ללמוד שחמט, או שאתם רוצים לראות את הילדים קצת מפעילים את הראש ולא במשחקי מחשב, יכול להיות שמוטי יוכל לסדר משהו.

מוטי שטיינברג, מורה לשחמט, נייד: 050-4499100

עו"ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות' עורכי דין עוסק במשפט מסחרי מאז שנת 2004

עו"ד נועם קוריס
עו"ד נועם קוריס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fourteen + 16 =