פינת השו"ת מגזין ביזנס

פינת השו"ת מגזין ביזנס

ניתן לשלוח שאלות למדור במייל kurislaw@gmail.com

שאלה: אני מקבל הודעות סמס לנייד עם כל מיני פרסומות, כל פעם ממספר אחר. יש מה לעשות עם ההצקה הזו ?

תשובה: תיקון 40 לחוק התקשורת הידוע כחוק הספא הסדיר את עניין הפרסומות הבלתי רצויות הנשלחות לטלפונים ניידים ולפקסים ומאפשר לתבוע סך לא מבוטל של 1,000 ₪ על כל הודעת פרסומת שנשלחה אליך שלא לפי הכללים.

במקרים מסויימים אפשר גם להגיש תביעה ייצוגית, בשם כל קבוצת מקבלי הודעות הפרסומת.

שאלה: האם חייבים לקחת עורך דין כאשר פונים לבית המשפט ?

תשובה: אין חובה לשכור עורך דין כאשר פונים לבית המשפט, בין אם כנתבע ובין אם כתובע. בתביעות קטנות למשל אסור להיות מיוצג על ידי עורך דין ולמרות שמומלץ תמיד בבתי המשפט הרגילים להיות מיוצג, הרי שאין חובה כזו.

שאלה: מצאתי דירה אותה אני מעוניין לרכוש, סיכמנו בעל פה את המחיר וביקשתי מבעל הבית לערוך זכרון דברים בכתב על הסיכום אך הוא סירב בטענה שברגע שנערוך מסמך ביננו, אפילו זכרון דברים בלי עורך דין זה יצור על שנינו חבות מס. האם דבריו נכונים ?

תשובה: עסקה במקרקעין חייבת להיות במסמך בכתב, אכן מרגע שנכרת מסמך בכתב בין קונה למוכר חלה מייד החובה לעדכן את רשויות המס על המסמך ובמרבית המקרים גם המסמך אכן ייצור חבות לתשלום מס שבח על המוכר (במידה ולא חל פטור) וכן חבות בתשלום מס רכישה על הקונה (במידה ולא חל פטור). לכן בעל הבית אכן צודק בדבריו והדרך הנכונה לערוך הסכם רכישת מקרקעין הוא על ידי עורכי הדין.

עו"ד נועם קוריס מייסד משרד נועם קוריס ושות' בשנת 2004. משרד עורכי דין נועם קוריס ושות' עוסק במשפט מסחרי מאז שנת 2004. עו"ד נועם קוריס בעל תואר מסטר במשפט מאוניברסיטת בר אילן.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 × one =