עו"ד נועם קוריס: ברוכים הבאים לליברלנד

עו"ד נועם קוריס: ברוכים הבאים לליברלנד  

עו"ד נועם קוריס בוגר תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות' עורכי דין עוסק במשפט מסחרי מאז שנת 2004. עקבו אחרינו בבלוגר עו"ד נועם קוריס ושות', הטור של עו"ד נועם קוריס בחדשות כל הזמן . הטור של עו"ד נועם קוריס ב news1

נראה שכל אחד מאיתנו, לפחות פעם בחיים, מסתכל סביב ושואל את עצמו האם המדינה שלנו, המזרח תיכונית, עם הטרור והפשיעה והשחיתות והחדשות שכולנו אוהבים לשנוא, היא באמת המקום הכי טוב ונעים לחיות בו.

תתארו לכם מנגד מדינה בלי צבא, בלי מיסים, בלי רגולציה. מדינה של חופש מוחלט ועוד באירופה. תתארו לעצמכם מדינה צעירה שקוראת לכל אדם ללא עבר פלילי וללא דעות או השתייכות קיצונית לבוא ולהיות אזרח אירופאי, מדינת החופש.

מדינה כזו הוקמה בשנת 2015 בשטח הפקר קטן של מספר קילומטרים בין סרביה ולבין קרואטיה, שכן מאז מלחמות יוגוסלביה, כמה שטחים על הגבול מהווים מוקד למחלוקות, כגון האי של ווקובר; עם זאת, אזור זה שבו הוקמה ליברלנד על גדות הדנובה נותר ללא דורש, יוט ידליצ'קה שהיה במקור פוליטקאי צ'כי, הוא נשיאה שלמדינת  ליברלנד, המדינה שאותה הקים כאמור בגבול שבין קרואטיה לסרביה ואשר מציעה לאזרחיה חופש מוחלט. אלא שאף יישות מדינתית בעולם עדיין לא מכירה בליברלנד כמדינה עצמאית וחיילים קרואטים חוסמים בינתיים את הכניסה אליה.

חזונו של ידליצ'קה עבור מדינתו הוא "חיה ותן לחיות". בליברלנד לא יהיה צבא, לא יהיו מיסים, והממשלה לא תתערב בחיי האזרחים. ב-7 הקלימטרים המרובעים שבין קרואטיה לסרביה שבהם נפרסת המדינה, החופש ישלוט. למיזם נרשמו כבר כ-200,000 אנשים מרחבי העולם, אך אין להם כל אפשרות להגיע לליברלנד, שכן הגישה אליה חסומה עדיין על ידי הצבא הסרבי.

מסתבר, שנשיא המדינה שעדיין לא קיימת גם יודע לספק תשובות לביקורת על החזון האולטרה-חופשי שלו. כשנשאל כיצד יספק טיפול רפואי לחולים ללא מיסוי, הוא ענה שאת הצורך הזה יספקו ארגוני צדקה וכנסיות. כאשר נשאל מה תעשה מדינתו חסרת הצבא במקרה של תקיפה של שכנותיו, ענה "אני מאמין שקרואטיה היא מדינה שלווה ואוהבת. אנחנו לא בעייתים"."

בימים אלו, מבקר נשיא ליברלנד בישראל ומנסה לגייס תמיכה גם כאן, לדבריו יש כבר כ 2,000 ישראלים שביקשו להצטרף לליברלנד ואשר תומכים בה בינתיים מישראל.

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס – כותב על הסרה מגוגל והתיישנות ברשת

עו"ד נועם קוריס –  כותב על חובות, על פלילים, ועל שכר טרחת עורכי דין

עו"ד נועם קוריס – כותב על הזהירות הנדרשת בשכר טרחה לפי הצלחה

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 − two =